Abah dan Surah Hafazan


This is a throwback

Semalam masa sakit, aku baca buku TG Harun Din tu
dan terbacalah segala tafsiran ayat-ayat yang selalu baca

Dulu masa darjah 6.. Not sure bout the time
aku masuk hafazan
untuk pertandingan
baca Alfatihah dan terjemahannya

Dari kecik lagi aku memang minat hafal Quran
Alhamdulillah benda tu berpanjangan sampai tingkatan
Dan Innalillah.. sekarang ni tak lagi. Allah..

Ingat lagi ketika tu
Abah ajar aku satu-satu
Dan pada waktu tu
Gigih aku bertalaqqi dengan abah

Dan aku susah gila nak hafal semua
Punyelah abah susah nak suh aku hafal
Dan abah ajar aku doa penerang hati

Yang pada waktu tu ak sorang je tau
antara schoolmate waktu tu
Yang pelik nya, apa yang abah sampaikan tu
Aku ingat sampai sekarang

Seriously, aku hafal terjemahan Al-fatihah tu masa dengan abah tu
Tapi waktu tu otak langsung tak digest
Tapi kenapa sekarang aku ingat pulak.
Pelik kan..

Masa tu abah duduk je kat tempat abah
sebab abah dah start sakit
again, Im not sure what year it was

Bagusla abah sebenarnya
tak sempat nak tuntut ilmu dengan abah
sebab aku asyik main je childhood aku
pastu tengok cerita2 Jepun dengan fanatik gila.
Memangla kann..


No comments:

Post a Comment